Koláče a dezerty

Tento recept som pripravovala vyslovene pre Vás a "čoko-milovíkov" v mojom okolí, keďže ja osobne nie som veľký fanúšik čokoládových dezertov. Nesmrteľná kombinácia čokolády a banánov si ale získala aj moje chuťové poháriky. Korpus je pripravený na štýl brownies. Čokoládová pena neobsahuje žiadne špeciálne ingrediencie ani zbytočne pridaný cukor,...

V poslednej dobe ma posadlo do každého cesta na koláč pridávať mak. Okrem toho, že ho milujem je mak aj výborným zdrojom vápnika. Živočíšne mlieko predbieha 12- násobne a o jeho vstrebateľnosť do tela sa báť taktiež nemusíte. K tomuto cestu sa namiesto marhúľ skvelo hodia aj čerešne alebo višne.

Sirup mám rada tak akurát kyslý, akurát sladký. Všetko samozrejme závisí od ríbezlí, preto treba vždy všetko ochutnávať. :) Sirup skladujem v chladničke a je určený na rýchlu konzumáciu. V chladničke vydrží tak 1 - 2 týždne. Z 2 kg ríbezlí sa mi podarilo navariť 3 litre sirupu.

Rýchly dezert k nedeľnej káve. Vedeli ste, že ovsené jogurty značky GreenDay obsahujú najviac vápnika zo všetkých rastlinných jogurtov? :)

Postačia vám len 3 ingrediencie ktoré doma určite nájdete. Šľahačka má viac využití. Môžete ju použiť ako ozdobu koláčov, čo určite odporúčam pretože po stuhnutí v chladničke drží tvar. Tento kávovo - cukrový doping si môžete dopriať aj v horúcich teplých dňoch. Po vymixovaní nadávkujte šľahačku do pohárov, prihoďte pár kociek ľadu a máte skvelé...

Biele tofu je skvelá univerzálna potravina, ktorá sa dá pripraviť na slano aj na sladko. V tomto koláči som ho použila ako tvaroh. Stačí ho správne dochutiť a rozdiel skoro nespoznáte. Vedeli ste, že kvety orgovánu sa dajú jesť? Je to taktiež krásna ozdoba koláčov a sladkých dezertov. :)

Na tento recept vám postačia 3 jednoduché a lacné ingrediencie a nie je to žiadna aquafaba, agar agar ani iné podivné slovíčko začínajúce na písmeno "a". Recept je rýchly a výsledkom je poriadne sýta dobrota. ktorá obsahuje len čistú čokoládu.

Mak obsahuje až 12 krát viac vápnika ako plnotučné mlieko či iné mliečne výrobky. Obsah železa je taktiež vysoký. 100 g maku obsahuje až 122 % jeho odporúčanej dennej dávky. Pre rastlinne stravujúcich sa ľudí je teda mak výborným zdrojom vápnika aj železa.