Brokolicová

06.05.2020

Určite poznáte, keď je vonku škaredé upršané počasie a vám sa nič nechce. No predsa len, jesť niečo treba. Táto brokolicová polievka je jednoduchá, rýchla na prípravu a zahreje dušu aj žalúdok. :)

Ingrediencie

2 l vody

1 ks brokolica

2 ks mrkva

1 ks väčší zemiak

soľ

čierne korenie

Postup

Do osolenej vody dáme variť brokolicu. Keď je brokolica mäkká, rozmixujeme ju. Polievku vrátime na sporák- prihodíme nakrájanú mrkvu a zemiak a varíme do zmäknutia. Ochutíme soľou a čiernym korením podľa chuti. 

Druhá varianta je rozmixovať všetkú zeleninu a vznikne vám krémovejšia polievka.


TIP:

Zdravotné výhody zeleniny sú dnes už notoricky známe. Mrkva má vo vegánskej výžive zvláštny význam ako zdroj vitamínu A (presnejšie karoténov, z ktorých si telo tento vitamín vyrába) a zelená listová zelenina ako zdroj vitamínu K, ktorý väčšina ľudí získava čiastočne aj zo živočíšnych potravín. 

Snažte sa zjesť každý deň aspoň 500 gramov zeleniny a ovocia. Pravidelne medzi ne zaraďujte:

 • mrkvu

 • zelenú listovú zeleninu a brokolicu 

Konzumujte ovocie a zeleninu s vysokým obsahom vitamínu C (brokolica, paprika, ružičkový kel, jahody, citrusy) spoločne s hlavným jedlom (obilninami a strukovinami), prípadne orechami a semienkami. Takto maximálne podporíte vstrebateľnosť železa (pred jedlom, počas neho a určitý čas po jedle sa tiež vyhýbajte pitiu čaju a kávy, nakoľko tieto nápoje obsahujú taníny znižujúce vstrebateľnosť železa).