Pečené dobroty 2

28.05.2020

Rýchly obed alebo večera, ktorú zvládne pripraviť aj najväčšie nemehlo.

Kvaka inak nazývaná turín či runkla bola bežnou súčasťou jedálnička na stoloch našich starých rodičov. Dnes ju už pozná málo kto. Samozrejme je veľmi zdravá a obsahuje veľmi málo kalórií v kombinácií s minimálnym obsahom tuku a vysokým obsahom živín, čo z nej robí surovinu stvorenú, ako súčasť redukčnej diéty, resp. zdravého stravovacieho režimu. Je jemne korenistá a chuťovo veľmi podobní kalerábu, povedala  by som, že chutí až neutrálne.

Pečené jabĺčka sú proste top- tie nepotrebujú komentár :)

Ingrediencie

zemiaky

kvaka

jablká

červená cibuľa

olivový olej

soľ

čierne korenie

mletá paprika

petržlenová vňať

Postup

Ja som použila menšie zemiaky, ktoré som prekrojila na polovice. Kvaku si pokrájame na menšie kocky a jablká na mesiačiky. Polovicu cibule nakrájame na plátky a druhú polovicu na štvrtiny.

Pekáč si polejeme olivovým olejom a poukladáme naň zemiaky spolu s kvakou a cibuľou. Všetko okoreníme podľa chuti a poriadne premiešame. Na koniec primiešame jablká a všetko spolu pečieme v predhriatej rúre na 180°C cca. 1 hodinu. Na záver ozdobíme petržlenovou vňaťou.

Moje recepty sledujte aj na instagrame:

https://www.instagram.com/varim.eticky/

Tiež sa vám môže páčiť:

Jedáleň MŠ 17. novembra Sabinov. Ryžový nákyp so šťavou z konerzvy a práškovým cukrom. Milujem.

Pečená hliva

05.01.2022

1 PL jačmennej sladenky (alebo iného tekutého sladidla)

Francúzske zemiaky sú veľmi praktickým jedlom, ktoré si viete variovať podľa seba do nekonečna. Klasikou sú pre mňa francuzáky s údeným tempehom, no viete si ich lahodne pripraviť aj zo základných surovín akými sú cuketa a cibuľa. Tú pravú chuť a vláčnosť im dodáva omáčka, ktorou ich zalievam a ktorú zemiaky počas pečenia napijú. Špeciálnejšie...

Keby som si mala vybrať jedno jedlo, ktoré budem jesť do konca života boli by to cestoviny. Konkrétne tieto doma voláme Rossi. Kedysi ich robievali v jednom podniku u nás v meste a chodil na nich asi naozaj každý. Uložte si tento jednoduchý recept na neskôr. Postará sa vám o jednoduchý obed, či večeru.