Raňajky

Inšpirácie na zdravé a ľahké raňajky, ktoré naštartujú váš deň. 

Tofunica 🌱

Praženica z tofu patrí medzi moje najobľúbenejšie raňajky. Najhoršie bolo pre mňa vzdať sa vajec a syra. Trh však ponúka rastlinné alternatívy syrov, ale vajíčka? 😢 Keď som prvý krát ochutnala praženicu z tofu skoro som sa rozplakala. 😅 Fakt mi to chutilo identicky a nemusím sa viac báť zvýšeného cholesterolu.
Tofu je proste závislosť a keď sa ho naučíte pripravovať chutne, určite ho do jedálnička zaradíte pravidelne. 

Ingrediencie:

1 balenie naturálneho tofu (Lunter)
1 menšia cibuľka
1/2 ČL kurkumy
1/4 ČL sladkej mletej papriky
1 PL rastlinného masla
soľ
čierne korenie
pažítka
slnečnicový olej

Postup:

Tofu si pomocou vidličky rozmrvíme na menšie kúsky.
Na rozohriatom oleji si opražíme na drobno nakrájanú cibuľku. Pražíme pri miernom plameni do zlatista.
Keď je cibuľa už skoro spražená, pridáme kurkumu a papriku. Pól minútky opražíme a prihodíme namrvrné tofu.
Všetko poriadne premiešame a prihreheme.
Na záver pridáme maslo, soľ a čierne korenie podľa chuti.
Servírujeme posypané pažítkou a s čerstvým pečivom. 🙂 


Pohanková kaša zo sójového mlieka. 

Sójové mlieko- strukoviny a výrobky z nich sú vynikajúcou náhradou za živočíšne potraviny, vďaka vysokému obsahu bielkovín. Sú bohaté na vlákninu, vitamíny skupiny B (okrem B12), železo, vapnik, zinok... Vstrebávanie železa zo strukovín podporíte súčasnou konzumáciou vitamínu C.
Arašídové maslo - väčšina ľudí považuje arašidy za orechy. Omyl- sú to strukoviny. Strukoviny sú dôležitou súčasťou vegánskeho jedálnička, pretože sú najvýraznejším rastlinným zdrojom bielkovín s vysokým obsahom lyzínu.
Ľanové semienka- zdroj omega 3 mastných kyselín.
Pohánková kaša, špaldové lupienky- obilniny by mali byť základom každého jedálnička a to najmä v celozrnnej podobe. Obsahujú výrazne vyššie množstvo vlákniny, vitamínov, minerálov, ako "klasické obilniny". Vo vegánskej výžive majú veľký význam vďaka vyššiemu obsahu zinku a železa.


Pohanková kaša s ovocím.🍓

Raňajky ako sa patrí.

Chcem dať do pozornosti cereálnu pohánkovú kašu, ktorú pripravíte za pár minút.
Veľmi ju v tomto príspevku nevidno, pretože som ju zahĺtila ovocím, ale inak to nebudete robiť podľa mňa ani vy. 
Je 100% prírodná, bez mlieka, pridaného cukru, konzervačných látok, atóm a farbív a dokonca aj bezlepková.
Má vysokú nutričnú hodnotu a je vhodné ju zaradiť aj do športového jedálnička. Vracia telu potrebné sacharidy a minerály. Je zdrojom vlákniny, vitamínu B, E a obsahuje aj mnoho minerálov.
Je k dispozícii aj ryžová, ovsená, pšenová...
Ja osobne ju nakupujem v Lidli. 


Postup:

Do teplého mlieka/rastlinného mlieka/vody postupne vmiešavame kašu Nomina až kým docielíme požadovanú hustotu. Necháme 2-3 minúty odstáť. Kaša sama o sebe nijak sladká nie je- odporúčam dosladiť medom/arašidovým maslom/sirupom z agáve. Primiešať si k nej už môžte hocičo čo máte radi. V tomto prípade to boli jahody, čučoriedky, špaldové lupienky, chia semienka, lieskové orechy a horká čokoláda. 🍓.









Špaldové lupienky s ovocím.

Veľmi jednoduché a zdravé raňajky, ktoré naštartujú váš deň. 

Môžete použiť hocijaké ovocie.

V tomto prípade som použila špaldové lupienky, ale odporúčam určite vyskúšať aj pohankové. Nájdete ich v regáloch Lidlu. 

K lupienkom pridáme ovocie a chia semienka.

Na osladenie je výborné arašidové maslo, med alebo sirup z agáve. 






Sójový jogurt

Sójový jogurt bez živočíšneho mlieka s chuťou burbónskej vanilky je fakt topka ✨
Prihodíš orechy, ovocie a máš raňajky ako lusk.
Kaufland ponúka vlastnú značku vegánskych potravín Take it veggie.
- nájdete ich v každom Kauflande
- sú za dostupnú cenu
- mnohé z nich s bio pečaťou.
Keď si ešte nevyskúšal/a určite choď do toho. 💪


Sójové mlieko, maliny, lyžica ľanových semienok- šup s tým do mixéra. Na vrch lieskové oriešky a hlad je zažehnaný.
Kedy ste naposledy jedli hnedé ľanové semienka? Pravdepodobne dosť dávno, však? Pritom ide o jednu zo superpotravín, ktorá je lacná a neuveriteľne zdravá.
Ľan patrí medzi najstaršie kultúrne rastliny sveta.
Spolu s konopnými a chia semienkami patria k rastlinným topdodávateľom omega-3 mastných kyselín. 💪