Raňajky

 

Znie to priam nemožne, ale je to tak. Našu slovenskú pochúťku si je možné pripraviť aj bez ryby. :) Čo sa týka trhu s náhradami mäsa, ryba je tohtoročnou novinkou. Na Slovensko žiaľ ešte nedorazila, no recenzie som na ňu počula len dobré. V tomto prípade rybaciu chuť zabezpečia nori riasy, ktoré sú pre vegánov aj výborným zdrojom jódu.

Domáca nutela

14.10.2020

Prečo by sme si mali radšej spraviť domácu nutelu? Určite väčšina z vás vie, že klasická nutela obsahuje veľké množstvo palmového oleja. Ten nie je pre naše zdravie vôbec prospešný, no nachádza sa takmer vo všetkom. V potravinách, kozmetike, čistiacich prostriedkoch, či v bionafte. Dôvod je jednoznačný- jeho veľmi nízla cena. Výroba palmového oleja...

Jeseň sa mnohým z vás spája s témou kačacích hodov. Ja ostávam aj počas tohto obdobia verná tým vegánskym a pripravila som si hlivovú paštétu. Kačička si aj naďalej môže plávať v jazere a ja si pochutnám na zdravšej a etickejšej variante. Pri servírovaní môžete byť kreatívny. Mne sa podarilo vytvoriť nejaký nový druh sovo/včely. :D

Túto pomazánku/ šalátik som prvý krát ochutnala na mnou organizovanej vegánskej večeri. Bolo to jedno z prvých jedál, ktoré sa položilo na stôl a s kamoškami sme sa museli krotiť aby sme niečo nechali aj pre ostatných návštevníkov. Až sa mi nechcelo veriť, že tam nie je vajce, preto som si vypýtala recept a teraz ho posúvam aj k Vám....

Sójové mlieko- strukoviny a výrobky z nich sú vynikajúcou náhradou za živočíšne potraviny, vďaka vysokému obsahu bielkovín. Sú bohaté na vlákninu, vitamíny skupiny B (okrem B12), železo, vapnik, zinok... Vstrebávanie železa zo strukovín podporíte súčasnou konzumáciou vitamínu C.

To čo vidíte na fotkách je fajnovo chladený vanilkový sójový jogurt z @kauflandslovensko, ktorý nadovšetko milujem. 💛A keďže ja robím rada veci kreatívne, tak aj obyčajný jogurt na večeru môže vyzerať takto chutne. Nezabúdajme, že oči jedia vždy, ako prvé.🙂